Wijkteam Noordveen wil met Boodschappendienst Noordveen en de diensten ‘praatje, belletje, hond’ wijkbewoners helpen bij het voorzien in eerste levensbehoeften. Er werd gekozen voor het doen van boodschappen en voor enkele vormen van contact. Alles binnen de wijk en uitgevoerd door vrijwilligers die uiteraard 1,5 meter afstand in acht nemen.
Het wijkteam vindt het van belang om samen te werken in de wijk. Zo startte Boodschappendienst Noordveen in maart 2020 in samenwerking met Coop, beroepskrachten en ruim tachtig vrijwilligers voor het doen van boodschappen of bemensen van de telefoon. Uit een tevredenheidsonderzoek onder de wijkbewoners die gebruik maken van de diensten, bleek in mei 2020 dat men graag ook bij Slagerij Lammers boodschappen zou willen laten halen. Nu is Slagerij Lammers een vaste samenwerkingspartner van Wijkteam Noordveen, bijvoorbeeld tijdens de jaarlijkse Week van de Wijk. De afspraken voor het uitbreiden van Boodschappendienst Noordveen waren zodoende snel gemaakt. Vanaf juni 2020 is het zodoende voor bewoners van Noordveen niet alleen mogelijk om hun boodschappen te laten doen bij supermarkt Coop, maar óók bij Slagerij Lammers.
Boodschappendienst Noordveen was tot en met 1 augustus 2020 van maandag tot en met zaterdag tussen 10.00 en 12.00 uur bereikbaar op 06-11646650. Vanaf 3 augustus 2020 kan alleen op dinsdag, donderdag en vrijdag gebeld worden. Vanaf mei 2021 alleen nog op donderdag. Nieuwe aanvragers blijven welkom!
Na het doen van een aanvraag in de ochtend, komt een vrijwilliger in de middag voor het doen van boodschappen. Er is één uitzondering: Daar Slagerij Lammers op woensdagmiddag gesloten is, worden tot mei 2021 aanvragen voor aankopen bij Lammers van zowel woensdagochtend als donderdagochtend op de donderdagmiddag uitgevoerd.
Foto: Henk Lammers bij de banner van Wijkteam Noordveen (Met het wijkteam zelf op de foto kan nu immers niet)